Det har skett en dramatisk ökning av antalet onlinecasinon som tävlar om din uppmärksamhet. Inte minst under pandemin när människor satt inomhus under långa perioder var det vanligt att testa casinospel. I takt med att svenska folket i allt högre grad söker efter olika sorters underhållningsaktiviteter på nätet har efterfrågan på nätcasinon ökat. Framförallt är det kombinationen mellan spännande spelupplevelser och möjligheten att vinna pengar som lockar många. Sverige ligger även i framkant i den tekniska utvecklingen och flera världsledande svenska techbolag befinner sig inom spelutveckling.
Det är allt från NetEnt, till Quickspin och Evolution Gaming. Spelen har kommit att bli allt bättre med HD och 3D grafik, vilket gör det otroligt kul att hitta sina favoritcasinon. Idag sticker flera onlinecasinon ut med att nischa sig mot exempelvis sportbetting. Det är allt från livebetting på det mest populära sporterna. Allt från fotboll, hockey och basket, till e- och virtuella sporter.
Samtidigt satsar många på livecasino med större utbud av spelautomater, Baccarat och Roulette med hög vinstutdelningsgrad. Eftersom konkurrensen är stenhård har casino reklam blivit avgörande för att framstå som attraktiv och locka spelare.
En stor del av casino reklam är inriktad mot siffror över hur stora vinstbeloppen är. Det brukar ofta vara reklam casino som handlar om bonusar och belöningar som gör att många fantiserar om hur stora vinstsummor skulle förändra livet. Ofta brukar jackpottvinster vara vanligt förekommande. Eftersom jackpott är ett spel där flera miljoner står på spel blir det för många associerat med en känsla av hopp.
Många hoppas kunna vinna miljonpotten och flytta till någon paradisö för att därefter släppa alla bekymmer och leva lyckliga i alla sina dagar. Långt ifrån alla har en chans att vinna och det framgår inte i casino reklam. Därför ska vi på Snabbastcasino djupdyka i hur reklam casino inte sällan är missvisande angående chanserna att faktiskt vinna.
Casino reklam riktar sig ofta till dig på ett aktivt sätt med statistik över hur många som har vunnit när de spelat. Om du snabbt tittar på listan kan du få bilden av att det är oerhört många spelare som faktiskt vunnit. Därefter drar en hel del spelare slutsatsen att sannolikheten till vinst är hög. Slutledningsförmågan är ofta baserad på enbart listan och inte i förhållande till hur många som faktiskt har spelat.
När du kritiskt granskar vinstchansen kommer du ganska snabbt komma fram till att det är väldigt många spelare som deltar i spelen. Det är betydligt fler som spelar i förhållande till hur få det är som faktiskt vinner. På så sätt bidrar casino reklam till att grovt överskatta vinstchansen. Eftersom konkurrens på marknaden är stenhård försöker nätcasinon hitta olika strategier för att få maximal utdelning med reklam casino. Vi djupdyker därför i olika onlinecasinon och hur de valt att lägga upp marknadsföringen.
Ett bra exempel på målgruppsmarknadsföring utifrån kön är Maria casino reklam. Varumärket har valt Maria eftersom det är ett kvinnligt namn och nätcasinot riktar sig just mot kvinnor. Det är ganska unikt med ett sådan feminin casino reklam men kan vara väldigt effektivt. Maria casino reklam har alltid en kvinna som karaktär och det blir tydligt vilken målgrupp de vill attrahera. Du som kvinna kan enklare associera med kvinnan, men också feminina färger, layout och hela upplägget kring reklam casino.
Leo Vegas har varit med länge i branschen och brukar satsa extra mycket på casino reklam. De har satsat på olika profiler under åren som varit frontfigurer för nätcasinot i deras reklam casino. Eftersom de varit så pass framgångsrika med sitt koncept har de som en del av Leo Vegas koncernen satsat på ett helt nytt onlinecasino. Gogo casino heter det nya casinot som likt Leo Vegas har en lyxigare känsla och riktar sig till mer välbärgade spelare. Frontfigurerna har en uppklädd stil med skjorta, kavaj, blus i ljusa fräscha färgtoner.
Gogo casino reklam är inriktad på vardagsnära miljöer som kan få spelare att känna igen sig i högre grad. Andra nätcasinon som haft casino reklam som sticker ut är Nano casino. Det är ofta fräcka inslag med frontfigurer i färgglada klädkombinationer. Med stora leenden försöker de förmedla en euforisk känsla där de sitter i färgglada matvagnar.
Du kan oasvett om du fastnar för reklam Nano casino, eller någon annan casino reklam vara mer medveten om logiken bakom budskapen. Förhoppningsvis kan det bidra till välgrundade beslut om ditt casinospelande.